Bugün fazla kilolarından kurtulmak isteyipte bir türlü başaramayan okurlarım için kısa ama öz bilgiler vererek beden aklınızı nasıl kullanmanız gerektiğini anlatacağım.  Öncelikle fazla kilolardan kurtulmak ve daha fit bir görünüm kazanmak için beden aklını nasıl kullanabiliriz?

 Akşam yemeğe davetlisiniz diye, düşüncesiyle sabah kahvaltısı veya öğle yemeğini atlamak/azaltmak: Davetli olduğunuz günlerde sabah ve öğlen çok iyi doyun, akşam gittiğiniz davette tok olduğunuz için yiyemediğiniz yemekleri tabakta bırakın.

 Ödem olduğunu düşünerek; ödem söktürücü kürler yapmak veya ilaçlar kullanmak: Bedenimiz eğer ödem yaptıysa bir bildiği vardır. Bırakın o istediği zaman ödemi atsın. Fakat çok çay ve kahve içiyorsanız azaltın, bol su içmeye gayret edin, çok tuzlu yemeyin.

 Daha çok kilo veririm düşüncesiyle çok fazla spor yaparak çok fazla enerji harcamak: Hareketi, sindirim sistemini çalıştırmak için yapmalısınız. Spor yapmanın en iyi zamanı ise akşam saatidir. Akşam saatlerinde spor yapmak, yediğiniz sabah kahvaltısı ve öğle yemeklerinin sindirimine yardımcı olur. Yediklerinizin içerisinde bulunan, sindirimi en zor olan protein ve yağların sindirimini sağlar. Sporu enerji harcamak için değil, enerji kazanmak için yapmalısınız.

 Daha çok kilo verilebileceği düşüncesiyle sabah kahvaltısında ve öğle yemeğinde daha az yemek: Daha az yerseniz hem akşamları acıkırsınız hem de yetersiz beslendiğiniz için bağ dokunuzu tamir edemezsiniz, ayrıca küçülemez ve kilo kaybedemezsiniz.

 Daha hızlı kilo verilebileceği düşüncesiyle, yeşil kahve çekirdeği, alkali su gibi gıdalar tüketmek: Doğadaki diğer canlılar, doğada bulunan suları tüketerek sağlıklı yaşıyorsa sizin de aynı su ile sağlıklı yaşamanız gerekir. Bu nedenle yeşil çay, yeşil kahve, alkali su gibi sıvılara güvenmeyin, siz doğal olan suyu    tercih edin.

 Sabah uyanınca ev halkına kahvaltı hazırlayıp, en son kahvaltı yapmak: Önce can sonra canan diye bir özdeyiş vardır. O nedenle sabah önce kendi kahvaltınızı yapın. Kahvaltı ne kadar erken yapılırsa, öğlen o kadar iyi acıkırız ve gece acıkmayız. Kahvaltı ve öğle yemekleri arasında en az 6 saat olmasına özen gösterin ama saat tutmayın. İyice acıkmadan yemek yemeyin.

KAHVALTININ İKİ KURALI

 Kahvaltıdan sonra uyumak: Kahvaltı yaptıktan sonra uyursak sindirim sistemi çalışmaz ve böylece yediğimiz kahvaltılıklar sindirilmez. Öğle yemeğine kadar acıkmayız, enerjimiz düşer.

 Kahvaltıyı evde yapmak yerine işyerinde yapmak: Kahvaltımızı işyerinde yaparsak iş arkadaşlarımızın tacizine uğrayabiliriz, sonrasında hareketsiz olduğumuz için yediklerimiz ve en önemlisi geç saate kayabilir.

BİR LOKMADAN BİR ŞEY OLUR

 Tatlı isteği olduğunda, hemen tatlı yemek “1 lokmadan bir şey olmaz” zannetmek: Belki ilk tatlı lokmanızda bir şey olmaz ama her yediğimiz 1 lokma, tatlı isteğini körükler.

 Gün içerisinde çok fazla çay, kahve tüketip su içmemek: Çay ve kahve su içme isteğimizi azaltır, ödem yapar bu nedenle çok çay-kahve içmemeliyiz.

 Akşam acıkınca hafif olsun diye salata ve meyve tüketmek: Akşamları çiğ salata ve meyve yerseniz sindirimi zor olduğu için gece rahat uyuyamazsınız. Hem küçülme işleminiz olmaz hem de sabah yorgun ve tok kalkabilirsiniz.

 Kalorisi az ürünler tüketmek, (Light süt, light yoğurt, light meyve suyu gibi): Acıktıysak bunun anlamı vücudumuz enerji istiyor demektir. Eğer biz içerisinde enerji olmayan diyet ürünleri kullanırsak, enerji alamadığımız için tekrar tekrar acıkırız.

 Tedaviyi herkese anlatmak “çok kilo vermişsin, yeter artık” diyenlere inanmak veya “hiç değişmemişsin” diyenler yüzünden motivasyonu kaybetmek: İştah sizin, başka kimseyi, vücudunuzu beslemenize karıştırmayın. Bırakın yorumları ve önerileri kendilerine kalsın. Kimseye söylemeyin ki onların önerilerini dinlemek zorunda kalmayın.
Misafir Avatar
İsim
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×