Moda dünyası ve internet âlemindeki yeni tartışmalardan birisi Body Positivity. Türkçe karşılığı “kendi vücuduyla barışık olmak” demek olan bu yeni tabir Pirelli takviminin 2016 sayısıyla daha da bir gündeme oturdu. İdeal vücut ölçülerinden ziyade başarılı ve lider ruhlu kadınları fotoğraflayarak neredeyse bir ilke imza atan Pirelli; global dünyada değişen estetik algısını da gözler önüne sermiş oldu. Tabii bu da uzun yıllardır hüküm sürmekte olan ince kadının tahtını sallamaya başladı.

Popüler kültürün dayattığını sorgula

Body Positivitiy insanlara ve daha çok kadına, popüler kültürün dayattığı fiziksel görüntünün dışında kendi bedenini kusurlarıyla birlikte kabul etmesini söylüyor. Neredeyse bir asrı aşkın süredir ne giyeceği, nasıl giyeceği, ne yiyip ne içeceği, vücudunun nasıl görüneceği bir standarda bağlanan kadına bedenden ibaret olmadığını hatırlatmaya çalışıyor. Kişinin kendini bedeninin ve kıyafetlerin içinde rahat hissetmesinden yola çıkarak cinsiyet ayrımı ve kültürel farklar gibi her türlü toplumsal ayrımcılığı reddeden bir kapsayıcılığı da var.

Herkese kendi gerçekliğinde değer verin

Body Positivity, büyük bedeni yüceltmek ya da zayıflığı yermek gibi bir amaca sahip değil. Orantısız vücutları, şekilsiz bacakları yahut çok zayıf bedenleri basmakalıp güzellik normlarıyla değerlendirmeyip herkese kendi gerçekliğinde değer verebilmeyi öngörüyor. Elbette bu önkabul yıllarca kadın ekseninde dönen moda endüstrisinin, diyet ve güzellik sektörlerinin dolayısıyla pazarlama ve reklam dünyasının da eleştirilmesinin kapısını aralıyor. 

Öyle görünüyor ki; güzellik dayatmalarıyla değersizleştirilen ve kendisini değersiz hisseden kadının, kendini yeniden değerli hissedebilmesi, koca bir sistemi karşısına almaktan geçiyor.


Misafir Avatar
İsim
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×