Son günlerde kış hastalıklarında ciddi bir artış oldu. Hemen her evde grip, soğuk algınlığı, sinüzit, bronşit gibi şikâyeti bulunan birileri var. Hastalıkların oluşmasını önlemek veya oluştuktan sonra daha hafif belirtilerle geçirmek için bağışıklık sistemini güçlendirmek gerekir. Sağlıklı beslenme, hastalıklardan korunmanın en kolay yollarından bir tanesidir. Peki, bu dönemde beslenmemizde nelere dikkat etmeliyiz?

Mutlaka yeterli C vitamini alın

Yetişkinlerin günde 90-75 mg C vitaminine ihtiyacı vardır. Sigara içenlerde bu miktar artmaktadır. Suda eriyen bir vitamin olan C vitamininin vücutta deposu yoktur. Bu nedenle günlük yeterli alımı çok önemlidir. Yetersiz aldığımızda vücudun bağışıklık sistemi zayıflar ve daha çok hastalanırız. Bizler genellikle hastalık sırasında C vitaminini fazla almaya ve iyileşmeye çalışıyoruz. Oysa hasta olmadan önce kullanmak hastalıkların önlenmesi için çok daha faydalıdır. Kış aylarında C vitamininin en çok bulunduğu besinler portakal, mandalina, limon, Brüksel lahanası, karnabahar, kırmızı biber, ıspanak, maydanoz gibi yeşil yapraklı sebzelerdir. Işık ve hava ile temas ettiğinde besinlerin C vitamini değeri azalır.

Sebzeler hazırlandıktan sonra, meyve suları sıkıldıktan sonra bekletilmeden tüketilmelidir. 1 orta boy portakal ortalama 70 mg c vitamini içerir. Günde yediğimiz 2 portakal C vitamini ihtiyacımızı fazlasıyla karşılar.

Protein alımınıza özen gösterin

Yeterli miktarda protein tüketimi metabolizmanın güçlenmesini sağlar ve hastalıklara karşı koruyucu etki gösterir. Çocuklarda protein hem büyümek ve gelişmek hem de vücut direncini arttırmak için kullanıldığından daha da önemlidir. En iyi protein kaynaklarımız et, tavuk, balık yumurta, süt ve yoğurttur. Kuru baklagiller de çok iyi bitkisel protein kaynağımızdır. Günde 1 öğün et, tavuk, balık veya kuru baklagillerin sofranızda olmasına özen gösterin. Haftada en az 3-4 kez yumurta tüketmeyi unutmayın. Protein kaynağı besinlerle vücut direncini arttıran demir, magnezyum gibi mineralleri, B12 vitaminini ve omega 3 yağ asitlerini de vücudumuza almış oluyoruz.

Hangi besinler?

Biz probiyotik yoğurt ve kefiri daha çok sindirim sistemini düzenlemek için kullanıyoruz. Ancak bağışıklık sisteminin kuvvetlenmesi ve hastalıklara karşı korunmada çok önemli etkiye sahipler. Aynı zamanda kalsiyum, B grubu vitaminler ve proteinlerin de en iyi kaynaklarıdır. Günde 1 kâse probiyotik yoğurt veya 1 su bardağı kefir tüketmek kış aylarında hastalıklara karşı koruyucudur. Kefir damak tadımızın alışkın olmadığı bir lezzet. Özellikle çocuklar tüketmek istemiyor. Ancak meyveli olanları sevebilirler. Gece yatmadan önce 1 bardak kefir bence herkese iyi gelir.

Kuruyemişi ihmal etmeyin 

Fındık, badem, ceviz gibi sert kabuklu kuruyemişler başta E vitamini ve çinko olmak üzere birçok vitamin ve mineralden zengindir. Antioksidan özellik göstererek bağışıklı sistemini kuvvetlendirirler.

Abur cuburdan uzak durun

Besin seçimini yaparken lezzet oranları yüksek, sağlık faydaları az olan paketlenmiş hazır gıdalardan, işlenmiş besinlerden uzak durunuz. Bunların yerine daha bol vitamin mineral içeren tam tahıllı besinleri ve sebze ve meyveleri tercih ediniz. 

D vitamini depolarınız yeterli mi?

Bağışıklık sistemimiz için çok önemli olan D vitaminin en iyi kaynağı güneştir. Kış aylarında maalesef yetersizliği daha çok ortaya çıkıyor. D vitamini seviyeniz yetersiz ise bir uzmana danışarak takviye kullanmakta fayda var.

Bol su için

Vücudumuzda tüm yaşamsal olaylar için su gereklidir. Su vücuttaki, zararlı maddelerin uzaklaştırılmasında, besinlerin ve oksijenin taşınmasında görev alır. Yeterli su ile tüm sistem iyi çalışır ve bağışıklık sistemimiz güçlü olur. Günde en az 2 litre su tüketiniz. 


Misafir Avatar
İsim
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×