Değişikliklere ayak uydurma isteği yoruyor!
En az 6 ay süren fiziksel ve duygusal belirtiler veren kronik yorgunluk sendromu daha çok gençlerde ve kadınlarda görülüyor.

Bu sendromun, kişinin daha çok kendine ve işine dair yaşadığı huzursuzlukların sonucunda ortaya çıktığını söyleyen Fatih Üniversitesi Tıp Fakültesi Hastanesi’nden Yrd. Doç. Dr. Vedat Bilgiç, “İnsanlar yaşamın sürekli değişen düzenine ayak uydurmaya çalışırken, her şeyden sıkılıp yaptığı hiçbir şeyden tatmin olmamaya başladı. Bu tatminsizliğin ve hızla değişen dünyaya ayak uydurmak zorunda kalma hissi bir süre sonra kişileri bitkin düşürüyor’’ diyor.

Enerjinizi yüksek tutmak için...

Psikiyatri Uzmanı Vedat Bilgiç, Kronik Yorgunluk Sendromu ile baş etmek için yapılması gerekenleri şöyle sıralıyor:

İş ve özel hayatınızda yeni stratejiler belirleyin. İş yerinde sosyal destek amaçlı gruplar kurun. Takım çalışması yapın, eğitim içerikli uygulamalara katılın.

Çalışma ortamlarınızı yeniden düzenleyin. Yani aşırı iş yükünden kaçının, çalışanlar arasında destek ve sosyal ilişkilerinizi arttırın, sorumluluk ile bürokratik işlerinizi azaltın.

Aktivite günlüğü oluşturarak, az veya çok çalıştığınız zamanları anlayabilir, bu sayede gerçekçi hedefler belirleyip uygulayabilirsiniz. Ayrıca hedefleri kolaydan başlayarak arttırın. Dinlenmeye ayırdığınız zamanınızı giderek azaltıp, hedeflerinizi küçük parçalar haline getirin.

Stres kaynaklarınızı tanıyın, bu kaynakları yönetin ve sizi yönetmesine fırsat vermeyin.

Uyku düzeninize dikkat edin. Gün içinde uyumayın.

Gevşemeyi öğrenerek, kas gevşetici egzersizler yapın.

Bol vitaminli, mineralli besinler tüketin.


Misafir Avatar
İsim
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×