Uykuda ol, mutlu ol
 Fatih Üniversitesi Tıp Fakültesi Hastanesi Dahiliye Uzmanı Dr. Hikmet Akyüz, vücut direnci için çok önemli olan melatonin hormonunun günün 23.00–03.00 saatleri arasında en yüksek düzeyde salgılandığına dikkat çekiyor. Dolayısıyla bu saatlerde özellikle ışıksız ortamda alınan uykunun yaşamsal öneme sahip olduğunu belirten Akyüz, “Uyku aynı zamanda ruh sağlığının da göstergesidir. Stres altında ve pek çok psikosomatik hastalıkta uykunun kalitesi düşer, süresi bozulur. Bu da fiziksel ve ruhsal streslere dayanıklılığı azaltır” diyor.

Kaliteli uykunun 9 kuralı

Her gün aynı saatte uyuyun ve uyanın!

Gün ışığından olabildiğince fazla faydalanabileceğiniz ortamlarda bulunun!

Sabah çalışmaya başlamadan önce kısa bir yürüyüş yapın. İşe yürüyerek gidebiliyorsanız bunu değerlendirin!

Aldığınız kafeini kısıtlayın. Günde 2 fincandan fazla kahve içmeyin. Uykuya dalmakta veya sürdürmekte sorununuz varsa kafeini tamamen hayatınızdan çıkarın.

Uykunuz gelirse gündüz vakti kısa süreli uyuyabilirsiniz ama gece uykusuzluk çekiyorsanız gündüz uyumayın.

Yatak odanızı çalışma odası olarak kullanmayın.

Yatağınızın özelliklerinin gözden geçirin.

Yatak odanız ısı, ışık, nem ve gürültü açısından sizi rahatsız edecek şartlarda olmamalı.

Uyumadan 1 saat önce günlük aktiviteyi bitirin.

MeydanGazetesi.com.tr

Misafir Avatar
İsim
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×